Vilket stöd får jag av STIL?
När du valt STIL
kommer du ha ett eller flera möten med oss.
Det kallas ledarintroduktion.
Du ska vara ledaren för din assistans.
Detta får du av oss:
- En arbetsledarpartner,
som kan hjälpa dig att organisera din assistans,
så som du vill ha den.
Ni kan till exempel planera utbildningar tillsammans. - På STILs kontor finns många som kan hjälpa dig:
jurist, ekonomer, personalvetare och lönehandläggare.
Flera har egen erfarenhet av personlig assistans. - Vår självbestämmandekompass.
Den är bra för dig som vill ha hjälp med att välja
eller att kunna ta egna beslut. - En medarbetsledare, om du behöver det.
Det är en person du litar på och känner väl,
som kan ge dig stöd att arbetsleda dina assistenter. - Kamratstöd genom Peer Support.
Vi har samtalsgrupper där deltagarna stöttar varandra.
Du får veta hur andra har löst olika saker.
Det känns ofta bra att prata med andra,
som också har personlig assistans. - Vi har digitala verktyg,
som hjälper dig med schemaläggning och rekrytering.
Vi rekommenderar särskilt vår digitala Ledarhandbok. - Nyhetsbrev varje månad
om vad som händer i STIL
och med våra frågor i politiken.