Jobba på STILs kontor

Just nu söker vi:
Serviceinriktad Arbetsledarpartner/socionom/beteendevetare/stödpedagog
Löneadministratör med god kommunikativ förmåga

 

Serviceinriktad Arbetsledarpartner/socionom/beteendevetare/stödpedagog

Nu söker vi en serviceinriktad och lyhörd arbetsledarpartner till kontoret i Stockholm.

I STIL är det våra medlemmar som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Din roll är att vara våra medlemmars närmsta stöd i den dagliga arbetsledningen av deras assistenter. Du växlar mellan att vara coachande, motiverande och att arbeta administrativt och rådgivande.
Dagligen hanterar du frågor kring rekrytering, bemanning, arbetsmiljö, uppsägning och konflikthantering. Du har också viss kontakt med personliga assistenter, kommuner och Försäkringskassan.

Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats med flera kollegor som jobbar med samma saker som du. Du kommer dessutom att arbeta i team med andra professioner. Fortbildning och handledning erbjuds. Din arbetsplats ligger i Farsta, nära kommunikationer och service. Resor i tjänsten förekommer.

Du har:

Utbildning (socionom, beteendevetare, stödpedagog eller motsvarande)
Minst tre års erfarenhet av självständigt socialt arbete, med tidigare erfarenhet av dokumentation

Det är meriterande om:

Du har erfarenhet av normbrytande funktionalitet
Du själv använder personlig assistans

STIL eftersträvar mångfald bland våra anställda. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor:

Heltid med möjlighet till deltid, föräldravikariat på ca 1 år. Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering sker löpande. Registrera din ansökan med CV och personligt brev på ReachMe.

Välkommen att kontakta resurschef Anna Palmborg via mail anna.palmborg@stil.se eller telefonnummer 08-50622187.

Löneadministratör med god kommunikativ förmåga

Nu söker vi en serviceinriktad och kommunikativ löneadministratör till kontoret i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Du ansvarar tillsammans med en kollega för lönehanteringen i hela verksamheten. Inom STIL hanterar vi runt 1200 löner per månad, varav ungefär 25 tjänstemannalöner och resten kollektivlöner. I dina arbetsuppgifter ingår allt löpande kring löner, som tidrapportering, avtalsfrågor, sjukersättningar, reseräkningar och utlägg, förmånshanteringar, friskvårdsersättning, Rikskortet, rapportering till chefer och arbetsledare, utmätning, arbetsgivarintyg, med mera.

I ditt arbete ingår också att svara på frågor från anställda och arbetsledare som behöver support, främst på telefon. Dina externa kontakter är bl.a. kommuner, Försäkringskassan, Skatteverket, Kronofogdemyndigheten och pensionsmyndigheter.

Du är den som kan implementera en ny rutin i lönearbetet om det kommer nya direktiv, avtal och lagar. Din närmsta chef är ekonomichefen.

Du ska ha:

  • Minst gymnasiekompetens, men gärna en KY-utbildning inom lön eller liknande.
  • Minst tre års erfarenhet av arbete med löneprocessens alla delar.
  • God vana av programmen Hogia Lön plus och Hogia Personal.
  • God förmåga att tala och skriva svenska

Det är meriterande om du har:

  • En KY-utbildning inom lön eller liknande
  • Erfarenhet av något tidrapporteringssystem
  • Erfarenhet av funktionsnedsättning

Som person ska du kunna kommunicera på ett tydligt sätt och skapa goda relationer. Du tänker analytiskt och kan bidra till verksamheten kring lönefrågor, avtal, lagar och regler. För att trivas hos oss bör du dela våra värderingar och vår verksamhetsidé.

STIL eftersträvar mångfald bland våra anställda. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Du arbetar kontorstider med möjlighet till flextider. Tjänsten är placerad vid STILs huvudkontor i tillgängliga lokaler i Farsta centrum.

Tjänsten är heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 mån provanställning. Tillträde ska ske snarast och vi går löpande igenom ansökningar och kallar till intervjuer.

Kontakta ekonomichef Maria Bredberg om du har frågor om tjänsten: maria.bredberg@stil.se, 08 506 221 68.

Artikel uppdaterad:
2018.01.11

Länkar